Jeg har glemt å betale faktura, hva gjør jeg?

Nedenfor finner du informasjon om hva du trenger å gjøre dersom du har mottatt purring eller TV-signalene er blitt stengt grunnet uteblitt betaling.

Purring

Ved for sen eller manglende betaling av faktura til forfall, vil det bli sendt ut en purrefaktura. 

Dersom purrefaktura ikke betales til forfall, har Allente mulighet til å sperre TV-signalene på det ubetalte abonnementet. Ved en slik sperring påløper det et avstengningsgebyr.

Du kan lese mer om våre gebyrer her.  

Signalene er stengt

Har TV-signalene blitt stengt grunnet uteblitt betaling, vil de bli åpnet når vi har registrert betaling for hele det utestående beløpet.

Du kan betale utestående fakturaer i bank, nettbank eller direkte på Min Side.

Ved betaling via Min Side, åpnes signalene igjen innen én time. Hvis du betaler i bank eller nettbank, kan det ta inntil fem virkedager før betalingen er registrert i våre systemer. Merk at TV-signalene ikke vil bli åpnet før betalingen er registrert i våre systemer. Vi tillater ikke kopi av kvittering eller annen bekreftelse for at betalingen er gjennomført.

Inkasso

Blir ikke purrefaktura betalt til forfall, vil faktura bli sendt til inkasso. Er din faktura sendt til inkasso, er det ikke mulig å betale utestående beløp på Min Side. Vi samarbeider med Intrum, som håndterer inkassokrav:

Intrum

Har du mottatt et inkassokrav fra vår samarbeidspartner Intrum, har vi ikke registrert en innbetaling på en faktura vi har sendt deg. På Mine Sider finner du fakturakopi for den ubetalte fakturaen. 

På Intrums Mine Sider vil du finne informasjon om kravet som er sendt over til Intrum. 

Her kan du også blant annet:

  • Sjekke om inkassosaken er aktiv
  • Finne betalingsinformasjon, eller betale med Vipps eller debetkort
  • Selv opprette en utsettelse av betaling eller avdragsordning
  • Se alle brev vedrørende inkassosaken
  • Kommunisere skriftlig med Intrum

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål til Intrum.

Full oversikt på Min Side

Se din faktura