Les om driftsmeldinger her

Vi opplever for tiden en forstyrrelse på flere av våre TV-bokser. Blir du berørt av dette følg instruksjoner for hvordan problemet kan løses. Vi beklager og takker for tålmodigheten. 

  1. Trykk på Meny (blå knapp) og naviger opp til Instillinger (tannhjulet oppe i høyre hjørnet) og trykk OK

bilde1.jpg

2. Naviger ned til ”Apper” og trykk på ”OK

2.jpg

3: Trykk ”OK””Allente”

 

3.jpg

4: Naviger ned til ”Slett data” og trykk på ”OK”

4.jpg

5: Trykk på ”OK” og så på ”Meny” (Blå-knapp)

5.jpg

6: Boksen gjør nå en omstart av Allente-appen, naviger ned til ”Lett standby” og trykk på ”OK

6.jpg

7: Dersom du har TV via parabol vil boksen automatisk konfigureres for dette og du kan se TV som normalt. Dersom du ser TV via internett vil du se feilmeldingen under og må trykke ”Hopp over” for å se TV som normalt.

7.jpg

8: Trykk på ”Begynn å se TV”

8.jpg

 

Dersom du ikke har tilgang til menyen kan du forsøke følgende

Oneplace:

1.  Fjern strømmen fra dekoderstarten og trykk raskt på venstre knapp flere ganger (hvit prikk på venstre side av OK).

2. Inn med strømkabelen til dekoderen mens du fortsatt trykker på fjernkontrollen.

3. Fortsett å trykke til du får en boks med diagonalsøm, det er en QR-kode når du ser den kan du slutte å trykke.

4. Trykk nå en gang på nummer 2 - vent til "Wait initializing systems" forsvinner fra bilde.

5. Nå koble fra og koble til strøm.

6. Nå vil dekoderen startes i førstegangsmodus. For standby-valg må du velge lett.

Allente 1:

1. Trykk på følgende knapper på fjernkontrollen i følgende rekkefølge når boksen er på: 

Volym +
Play/Pause 
+ knappen

6

5

4

 

2. Naviger ned seks steg til ”data facotry reset” og trykk på OK 

Dersom dette ikke fungerer kan du la boksen stå i stand-by modus i 3 timer da dette bør løse problemer automatisk.