Har du startet aktivering av Apple TV, men ikke fullført den? Gjør dette for å komme igang!
Hvis du har startet en aktivering av Apple TV via «Aktiver streamingtjenester» på Min side, men ikke fullført hele aktiveringen, må du starte aktiveringsprosessen på nytt.
Vi har samlet flere tips for å hjelpe deg i gang. Se lenger ned på siden.
Stod du fast sist?
Pop-up-vinduer med hvit/tom skjerm, andre uforståelige meldinger og problemer med å verifisere en gammel Apple-konto (Apple ID) er noen av utfordringene du kan ha møtt. Noen ting skal være løst, og vi har samlet flere tips for å hjelpe deg i gang. Les mer ved å klikke på knappen nedenfor.
Gjør dette:
1. Gå til «Aktiver streamingtjenester».
2. Logg inn på Min side hvis du ikke allerede er innlogget.
3. Finn Apple TV i listen og klikk på Aktiver. Du blir nå sendt videre til Apple.
4. Logg inn med e-postadressen knyttet til en eksisterende Apple-konto, eller opprett en ny Apple-konto.
Tips hvis du står fast
Pop-up-vinduer med hvit/tom skjerm, andre uforståelige meldinger og problemer med å verifisere en gammel Apple-konto (Apple ID) er noen av utfordringene du kan ha møtt. Vi har samlet flere tips for å hjelpe deg i gang og unngå fallgruver. 👇
Spørsmål om Apple TV
-
Vi anbefaler at du, før du aktiverer på nytt, oppdaterer enheten til siste operativsystem (OS 26). Det gjør du under Innstillinger > Generelt > Programvareoppdatering.Du kan også laste ned Apple TV-appen til enheten før du starter aktiveringen.
-
Vent litt. Det kan ta omtrent 10–20 sekunder, men du skal bli omdirigert til tv.apple.com for å fullføre aktiveringen. Hvis dette ikke fungerer, prøv å aktivere fra en annen enhet.
-
Trykk “åpne”, så blir du sendt videre til Apple TV-appen der du velger “Koble til abonnement”. TV = Apple TV.
-
Du trenger ikke gjøre det for å fortsette. Velg å logge inn med Apple-konto og passord på tv.apple.com.
-
Dette skjer når du oppretter en ny Apple-konto, men det er valgfritt og kun nødvendig hvis du senere vil kjøpe eller leie innhold via Apple TV. Vil du ikke legge til betalingsmetode nå, lukker du bare vinduet.
-
Jeg husker ikke passordet mitt og må verifisere kontoen. Apple sender en verifiseringskode, men jeg får den ikke fordi jeg ikke har en Apple-enhet.1. Velg “Cannot access your devices?”2. Du får nå se de to siste sifrene i mobilnummeret som er knyttet til Apple-kontoen du vil verifisere. Du kan velge å få en verifiseringskode via SMS eller telefonsamtale, eller hvis nummeret ikke stemmer, velge "Cannot use".3a. Hvis nummeret stemmer, velg "Text code to..." og vent på verifiseringskoden. Det kan ta litt tid, men vær tålmodig.3b. Hvis nummeret ikke stemmer, anbefaler vi at du starter aktiveringen på nytt her (USE ABOVE LINK) med en annen e-postadresse. Velg “opprett ny Apple-konto” når det alternativet dukker opp i aktiveringsprosessen hos Apple.Jeg har ikke tilgang til eller husker ikke hvilken e-postadresse jeg brukte da jeg registrerte kontoen.For å komme videre må du starte aktiveringen på nytt her (USE ABOVE LINK) med en annen e-postadresse. Velg “opprett ny Apple-konto” når det alternativet dukker opp i aktiveringsprosessen hos Apple.Du kan lese mer på Apples egen støtteside om hvordan du endrer passord:https://support.apple.com/sv-se/101567
-
Start med å logge ut og logge inn igjen i Apple TV-appen. Problemet kan skyldes en forsinkelse hos Apple.Hvis dette ikke løser problemet, kan det være fordi du logger inn på Apple TV med en e-postadresse som ikke er knyttet til et abonnement.Kontroller at du har aktivert Apple TV korrekt via «Aktiver strømmetjenester» på Min side. Apple TV skal da stå som Aktivert.Kontroller at du logger inn på Apple TV med den e-postadressen du brukte da du aktiverte Apple TV via Allente.
-
https://support.apple.com/apple-account?cid=gn-ols-appleaccount-psp-helpful_topicshttps://iforgot.apple.com/