Feilmeldingen «No signal» eller «Ingen signal»

Hvis du får feilmeldinger som «Ingen signal», «No signal» eller liknende, skyldes det at TV-en ikke får kontakt med Viasat-boksen din.

Sjekk først at boksen er helt påslått ved at det lyser grønt i boksen. Kontroller så at HDMI-kabelen sitter godt i Viasat-boksen og TV-en. Hvis den samme feilmeldingen fremdeles vises på skjermen, skyldes det at TV-en står på feil kildekanal. Du bytter kildekanal med knappen AV, source eller input på fjernkontrollen til TV-en.

Nedenfor ser du en oversikt over hvilke knapper du kan bruke for å endre kildekanal.

TV-produsent Knapp på fjernkontroll
Fujitsu-Siemens SOURCE
Grundig AV eller en firkant med en pil
JVC AV eller INPUT
LG INPUT (som oftest øverst til høyre på fjernkontrollen)
Luxor SOURCE
Matsui AV
Philips SOURCE/AV/INPUT
Panasonic AV
Samsung SOURCE (HDMI eller husikonet [hjem])
Sharp Firkant med en pil
Sony INPUT/SOURCE
Toshiba Firkant med en pil
Thomson SOURCE