Feilkoder

Får du opp feilkode når du prøver å se en film eller serie på Viaplay? Her finner du ut hva feilkodene betyr, og hva du må gjøre.

Feilkode 3
Forklaring: Det kan være feil på parabolkortet.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 5
Forklaring: Innlogging til serveren har feilet.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 7
Forklaring: Kommunikasjon med innloggingsserveren feiler.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 9
Forklaring: Denne kanalen er ikke tilgjengelig i din region (9) / Ring Kundeservice.
Løsning: Du har ikke har tilgang til innholdet. For eksempel prøver du å se en kostnadsfri film, men har ikke filmpakken i abonnementet ditt.

Feilkode 13
Forklaring: Sikkerhetsverifiseringen mislyktes på grunn av mulig feil på kortet.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 26
Forklaring: Nedlastning mislyktes på grunn av en feil på kortet.
Løsning: Hvis dette skjer flere ganger, kan det være lurt på bytte ut kortet. Kontakt kundeservice for teknisk hjelp eller utsendelse av nytt kort.

Feilkode 29
Forklaring: Problemer med autorisering av den aktuelle filmen.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 31
Forklaring: Feil på materiale.
Løsning: Sjekk at boksen har internettilgang. Hvis boksen har internettilgang, kan det være du må oppdatere selve boksen. Finn ut hvordan du oppdaterer din boks.

Feilkode 33
Forklaring: Kortet er ikke satt inn i boksen, eller det er satt inn feil.
Løsning: Sett kortet inn i boksen, eller sett det korrekt inn.

  • På Pace 830, Pace 850, Pace 855, Pace 865, Samsung 670, Samsung 680, Samsung 5140 og Samsung 7140 skal gull-chipen peke ned og inn.
  • På Samsung 680 skal gull-chipen peke ned og ut.
  • På Pace 3000 skal gull-chipen peke opp og ut.

Feilkode 35
Forklaring: Får ikke koblet opp mot serveren. Serveren er overbelastet, eller du prøver å benytte Viasat on demand utenfor Norge.

Feilkode 36
Forklaring: Klarer ikke å koble opp mot serveren.
Løsning: Hvis du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du prøver å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av boksen. Hvis det ikke hjelper, kan du formatere USB-minnepinnen/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Les mer om hvordan du tilbakestiller og formaterer din boks.

Feilkode 37
Forklaring: Valgt film eller serie finnes ikke. Filmen eller serien du har valgt, finnes dessverre ikke lengre på Viasat on demand. Dette skyldes vanligvis rettigheter. Coveret til filmen eller serien kan fortsatt ligge tilgjengelig, men filen er tatt bort.

Feilkode 41
Forklaring: Boksen har ikke fått tildelt en IP-adresse automatisk.
Løsning: Det må legges inn en statisk IP-adresse. Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 42
Forklaring: Feil på boksen eller serveren gjør at serveren ikke klarer å lese informasjonen.
Løsning: Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 44
Forklaring: Boksen sliter med å finne filen.
Løsning: Slett filmen og prøv igjen.

Feilkode 46
Forklaring: Filen er i feil format.
Løsning: Hvis du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du prøver å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av boksen. Hvis det ikke hjelper, kan du formatere USB-minnepinnen/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Les mer om hvordan du tilbakestiller og formaterer din boks.

Feilkode 56
Forklaring: Midlertidig feil på filen.
Løsning: Prøv å laste ned filmen ved en senere anledning.

Feilkode 59
Forklaring: En uventet feil på boksen.
Løsning: Gjør boksen strømløs. Hvis det ikke hjelper, kan du formatere USB-minnepinnen/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Les mer om hvordan du tilbakestiller og formaterer din boks.