Spørsmål til ny faktura fra Allente
Er det noe du lurer på om din faktura fra Allente/Canal Digital? Her svarer vi på de mest stilte spørsmålene.
Hvis du nylig har gjort endringer på abonnementet ditt, kan fakturaen se litt annerledes ut enn du er vant til, og første faktura kan være litt høyere enn vanlig.
Du finner alltid kopi av fakturaer og kreditnotaer på Min Side. Der kan du også betale utestående faktura og få oversikt over abonnementet ditt.
Ofte stilte spørsmål
Nedenfor finner du svar på ofte stilte spørsmål om faktura fra Allente/Canal Digital.
-
-
Jeg har endret til ny pakke. Hvorfor er fakturabeløpet så mye høyere enn vanlig?
Dette skjer når du endrer til ny pakke:
- Først betaler vi deg tilbake det du allerede har betalt for den pakken du hadde før (kreditnota).
- Så får du ny faktura på din nye pakke, som gjelder fra det tidspunktet du bestilte den.
- Du finner all informasjon om det vi har tilbakebetalt (kreditnota) og det du nå skal betale (ny faktura) på Min Side.
- Først betaler vi deg tilbake det du allerede har betalt for den pakken du hadde før (kreditnota).
-
Jeg har takket ja til avtale med 12 måneders bindingstid hos dere. Hvorfor er fakturaen så annerledes?
Det skyldes at Canal Digital og Viasat har slått seg sammen til Allente, og at pakkene våre derfor har fått nye navn. Avhengig av hva du har bestilt, vil du få den av våre fire nye pakker som samsvarer med din bestilling. Du får akkurat det samme innholdet, vi har bare endret navnet på pakken din. Se hvilke fire pakker vi tilbyr nå.
Dette skjer når du inngår ny avtale med bindingstid:
- Vi flytter deg til den pakken som tilsvarer det du har valgt å abonnere på.
- Vi tilbakebetaler det du allerede har betalt for den pakken du hadde før (kreditnota).
- Første faktura etter at ny avtale blir inngått, vil inneholde din nye pakke, beregnet fra tidspunktet for din bestilling. Se hvilke fire pakker vi tilbyr nå.
- Du finner all informasjon om det vi har tilbakebetalt (kreditnota) og det du nå skal betale (ny faktura) på Min Side.
- Vi flytter deg til den pakken som tilsvarer det du har valgt å abonnere på.
-
Hvorfor har jeg fått utbetalt penger fra dere?
Hvis du nylig har endret abonnementet, vil det det påvirke fakturaen din. Siden du vanligvis betaler på forhånd, får du tilbakeført det du allerede har betalt inn for den tidligere pakkeløsningen. Du vil motta en ny faktura som gjelder for perioden tilbake til endringen ble utført.
-
Jeg kan ikke se at jeg har fått noen utbetaling, selv om jeg har fått en mye høyere faktura?
Du kan finne kopi av kreditnota på Min Side, og dette beløpet skal også være tilbakeført til samme konto som du gjorde din siste innbetaling fra. Det er i de fleste tilfellene utført flere mindre utbetalinger, ikke én stor, så vær obs på at flere småbeløp kan utgjøre en større sum totalt.
-
Må jeg opprette en ny eFaktura eller AvtaleGiroavtale hvis jeg hadde det hos Canal Digital?
Nei, det er ikke nødvendig. Du fortsetter å motta faktura på akkurat samme måte som før.
-
Jeg er kunde hos Allente, hvorfor får jeg da faktura fra Canal Digital?
Siden vi ikke har endret organisasjonsnummer, og juridisk navn fremdeles er Canal Digital, vil Canal Digital stå som mottaker av betalingen inntil videre.
