Flyttehjelpen

Spørsmål og svar ved flytting

I Allente setter vi vår ære i at TV-signalene er de aller beste når du endelig kan sette deg ned i sofaen i den nye boligen din.

Her får du svar på hvordan:

Ja, slik er det faktisk. TV via satellitt er den suverent beste TV-løsningen for veldig mange. Enten du bor i by eller bygd, til skogs eller alene på en øy, vil vi gjøre vårt beste for å levere krystallklare bilder. Dette, kombinert med det beste av kanaler, sport, filmer og serier, gjør at vi er sikre på at du kommer til å bli fornøyd. Fortell oss hvor du bor, så skal vi sørge for den beste løsningen for deg.

Par ser på TV med iPad
SeventyFour / Shutterstock / NTB scanpix

Hvor raskt kan jeg få TV i nytt hus?

Har du internett, kan du begynne å se på TV med en gang vi har registrert bestillingen din. Da må du benytte deg av streamingtjenesten vår, enten via Allente-appen eller ved å se direkte på web. Leveringstiden på utstyr som dekoder og antenne er 3-5 virkedager, men ofte ser vi at det kommer frem raskere enn det. Vår anbefaling er uansett at du bestiller i god tid, slik at er på plass den dagen flyttelasset går.

Må jeg montere utstyret selv?

Neida, det skal du selvsagt få slippe. Et par dager etter at du har bestilt hos oss, vil en montør ta kontakt med deg slik at dere kan bli enige om et tidspunkt for montering. Montøren vil hjelpe deg med alle innstillinger både på dekoder og antenne, slik at du får de aller beste bildene. Dette gjelder også for eksisterende kunder som ønsker å flytte abonnementet sitt over i ny bolig. Da anbefaler vi at du lar antennen på det gamle huset ditt bli hengende, og så sender vi deg en ny til montering i ditt nye hjem. Men dekoderen din må du huske å ta med som en del av flyttelasset.

Montør fra Canal Digital
Parabol

Hva hvis det allerede henger en parabol på veggen?

Dersom det er en parabol fra Allente ( det vil si også paraboler fra tidligere Canal Digital og tidligere Viasat), kan du i de fleste tilfeller bare la den henge og koble opp dekoderen din. Det kan likevel hende at du trenger hjelp med oppkobling, eller at parabolantennen er moden for utskifting. Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med oss så hjelper vi deg med å komme i gang. Er parabolantennen fra en annen leverandør, er det ikke noe i veien for at du kan bruke den så lenge den fungerer som den skal. Men som kunde av oss anbefaler vi utstyr som vi kjenner og kan gå gode for. Vi sender deg en ny parabolantenne kostnadsfritt, og spanderer også montør, så det er lurt å bytte.

Kan jeg se TV flere steder eller på flere skjermer?

Alle våre kunder kan se TV på inntil 4 skjermer, i tillegg til TV-en i stua. Det betyr at du kan se TV i appen på mobil og nettbrett og Apple TV, og i nettleseren på PC og Mac. Du kan se TV i Norge og i appen i EU-land! Hvis du ønsker å ha TV i flere rom eller på hytta eller andre steder, i tillegg og med dekoder, så anbefaler vi å kjøpe TV i flere rom-abonnement til 129 kroner ekstra i måneden. Da får du full fleksibilitet og maks utbytte av abonnementet ditt. Det eneste du trenger for å ha TV flere steder er en dekoder per rom eller sted, som du kan kjøpe på våre nettsider. Hvis du ikke har satellittantenne fra før, så trenger du en ekstra for hytta eller den fritidsboligen hvor du vil ha en ekstra TV med dekoder. Montering kommer i tillegg.

TV i flere rom
Miljøbilde av flatantenne

Hvorfor må jeg ha antenne?

Det er satellittantennen som gjør at vi kan love deg krystallklare bilder av beste kvalitet. Det er også denne som gjør at vi kan levere TV-signaler i hele landet. Det er viktig at antennen vender mot syd, og at den ikke kommer i skyggen av et stort fjell eller lignende. Men i de aller fleste tilfeller finner vi en løsning som gjør at du kan nyte godt av vårt tilbud – uansett hvor du bor. Ønsker du deg en mindre synlig antenne, er flatantennen vår et godt alternativ. Denne antennen er både liten og kompakt (57 x 30 x 6,5 cm), og overflaten kan males i samme farge som den øvrige veggen. Flatantennen er ikke inkludert i vårt grunnabonnement, men kan bestilles enten via våre nettsider eller ved at du tar kontakt med oss.