Slik leser du fakturaen

Faktura fra Viasat

  1. Betalingsinformasjon. Betal i nettbanken, eller kontakt kundeservice hvis du foretrekker giroblankett.
  2. Abonnementsnummer. Trengs for å lage en bruker på Min Side og på Viaplay.no/viasat. Tips: På viasat.no/minside kan du betale fakturaen med kredittkort og se fakturahistorikken din.
  3. eFaktura-referanse. Brukes dersom du vil ha eFaktura i nettbanken din.
  4. Fakturanummer. Oppgi dette nummeret hvis du har spørsmål til fakturaen.
  5. Fakturadato. Datoen da fakturaen ble laget.
  6. Betalingsfrist. Datoen du senest må betale innen. Betaler du etter denne datoen, påløper først et purregebyr, og deretter stenges abonnementet.
  7. Beløp å betale. Summen av alt du skal betale denne gangen.
  8. Konto. Viasats kontonummer.
  9. Kid-nr. Må oppgis når du betaler fakturaen i nettbank eller med giro.

  10. Fakturaspesifikasjon
  11. Kanalpakke. Kanalpakken din, og hvilken periode fakturaen gjelder for. Merk at abonnementsavgiften betales på forskudd. «Grunnlag momsfri del» gjelder kanaler som er momsfrie.
    Tips: Oppgrader til større kanalpakke på viasat.no/minside.
  12. Tilleggspakker. Andre produkter du abonnerer på, og tjenester du har bestilt.
    Tips: Legg til produkter på viasat.no/minside.
  13. Service/inst. & utstyr. Pris for installasjon, utstyr og service.
  14. Viasat filmleie. Antall filmer du har leid siden forrige faktura.
  15. Fakturagebyr. Hvis du mottar papirfaktura, får du et gebyr på 50 kroner.
    Tips: Opprett eFaktura eller Avtalegiro, så unngår du denne avgiften. Det er bedre for miljøet også!
  16. Justert tilgodebeløp. Hvis du har betalt for mye tidligere, eller har gjort en abonnementsendring som gjør at du har penger til gode, vil summen vises med et minus foran.

  17. Aktuelle kampanjer og tilbud.
  18. Slik kontakter du kundeservice. Hvis du har spørsmål om fakturaen, finner du svar på det meste på viasat.no/kundeservice. Der kan du også kontakte kundeservice, hvis du trenger det.