Dere sier at dere har sendt ut informasjon om dette til deres kunder, men jeg har ikke fått informasjonen?
Vi har sendt e-post og SMS til berørte kunder. Gå gjerne inn på Min side for å sjekke hvilken e-postadresse og hvilket mobilnummer du har registrert hos oss. Hvis det er riktige opplysninger som er registrert, ber vi deg sjekke eposten din for å se om den ikke er full, eller om e-posten har havnet i søppelpost.
På allente.no/viaplay-info kan du lese siste nytt.
Jeg har glemt hvilket passord og/eller e-postadresse/brukernavn jeg brukte da jeg opprettet min Viaplay-konto?
Har du glemt passordet ditt til Viaplay kan du klikke her for å bestille et nytt: https://account.viaplay.no/forgot-password
Har du glemt hvilken e-postadresse/brukernavn du oppga da du opprettet din Viaplay-konto, må du kontakte Viaplays kundeservice og oppgi ditt Allente-kundenummer. Gå inn på denne siden: https://help.viaplay.com/nb/behandle-kontoopplysninger/
Jeg har glemt passordet til Viaplay-kontoen min?
Da kan du bestille et nytt, hvis du vet hvilken e-post som er brukernavnet ditt. Klikk her for å bestille nytt passord: https://account.viaplay.no/forgot-password
Jeg har glemt hvilken e-post jeg bruker til Viaplay-kontoen min?
Har du glemt hvilken e-post du brukte da du opprettet Viaplay-kontoen din, eller om e-posten ikke lenger er i bruk, må du kontakte Viaplay sin kundeservice og oppgi Allente-kundenummeret ditt. Da kan de hjelpe deg videre.
Jeg har ikke lenger tilgang til e-posten jeg bruker til Viaplay-kontoen min?
Har du enten glemt hvilken e-postadresse du oppga da du opprettet din Viaplay-konto, eller om e-postadressen ikke lenger er i bruk, må du kontakte Viaplays kundeservice og oppgi ditt Allente-kundenummer, så kan de hjelpe deg videre.
Du kontakter de enklest på chat her: https://help.viaplay.com/nb/request/?token=ff5aac2c35
Åpent alle dager mellom 10-21:30.
Hvilket innhold er det som risikerer å forsvinne?
Skulle vi ikke komme til enighet om en ny avtale innen den gamle går ut, vil disse TV-kanalene V film premiere, V film action, V film hits, V series, V film family, V sport golf, V sport live 1-5, V sport ultra HD, V sport 1-3 og V sport+ bli midlertidig fjernet fra vårt tilbud natt til 6.mai.
Vi vil samtidig understreke at dette ikke påvirker Premier League og Viaplays TV-kanaler TV3, TV3+ og TV6, og heller ikke innholdet i Viaplays streamingtjeneste.
Hva er det dere forhandler om med Viaplay?
Vår nåværende avtale med Viaplay, som inkluderer V sport- og V film-kanalene, utløper natten til 6. mai 2025. Vi er for øyeblikket i dialog med Viaplay, men siden det er en risiko for at vi ikke når en avtale før avtalen utløper, har vi valgt å informere våre kunder om dette.
Vi har full forståelse for hvordan dette vil påvirke deg som kunde og jobber nå for å fortsatt kunne distribuere kanalene. Vi er også overbevist om at Viaplay deler vårt ønske om å komme til enighet så snart som mulig.
Hvor stor sjanse er det for at dere kommer til enighet om en ny avtale før den eksisterende utløper?
Det kan vi dessverre ikke spekulere i, men vi har fullt fokus på komme til enighet med Viaplay før den nåværende avtalen utløper.
Hvorfor har dere ikke lykkes med å komme til enighet om en ny avtale ennå?
Vi har en pågående dialog med Viaplay, og vårt fulle fokus er å komme til enighet om en ny avtale så snart som mulig. Hvis det skjer noen endringer som påvirker deg som kunde, vil vi selvfølgelig gi mer informasjon om det.
Hvor lenge har dialogen med Viaplay pågått?
Vi vil ikke gå inn på noen detaljer rundt våre pågående dialog med Viaplay. Vårt fulle fokus ligger på å komme til enighet om en ny avtale så snart som mulig.
Hvor mange kunder påvirkes av dette?
Den informasjonen kommer vi ikke til å oppgi.
Hvor lenge vil innholdet være borte?
Det kan vi dessverre ikke svare på. Vårt fulle fokus ligger på å få en enighet på en avtale så snart som mulig, slik at våre kunder fortsatt skal ha tilgang til innholdet.
Mener dere at avtalen med Viaplay ikke er god nok?
Det er en konfidensiell og pågående dialog vi har med Viaplay. Vi har fullt fokus på å nå en ny avtale så snart som mulig.
Hvorfor skal deres kunder/jeg som kunde påvirkes av at dere ikke kan komme til enighet?
Vi har full forståelse for hvordan dette vil påvirke deg som kunde og gjør alt vi kan for å få på plass en ny avtale med Viaplay så snart som mulig.
Hvorfor kan dere ikke bare forlenge den nåværende avtalen med Viaplay midlertidig, slik at dere kan fortsette diskusjonen uten at kundene påvirkes?
Vi vil ikke gå inn på noen detaljer rundt den pågående dialog med Viaplay. Vi har fullt fokus på å få en enighet om ny avtale før den nåværende avtalen utløper.
Hvorfor går dere ut med informasjon om dette nå/så sent?
Vårt håp har hele tiden vært å komme til enighet om en avtale med Viaplay, men siden det er en risiko for at vi ikke kan inngå en ny avtale før den nåværende utløper, har vi nå valgt å gi mer informasjon til de kundene som eventuelt vil bli påvirket av dette.
Vi er fortsatt overbevist om at Viaplay deler vårt ønske om å bli enige om en ny avtale, slik at du som kunde ikke skal bli påvirket.
Hva trenger jeg som kunde å gjøre nå?
Selv om vi ikke lykkes med å bli enige om en ny avtale før avtalen utløper, vil du som kunde fortsatt ha tilgang til innholdet i Viaplay-appen, som er inkludert i de fleste av våre TV- og streamingpakker. Hvis du ikke har aktivert Viaplay-kontoen din enda, kan det være lurt å gjøre det allerede nå. Les mer om hvordan du aktiverer Viaplay på allente.no/aktiver-viaplay.
Har du Sport Standard eller Stream Sport Basic, vil ikke innholdet være tilgjengelig i Viaplay-appen.
Hvis det skjer noen endringer, vil vi selvfølgelig informere deg så snart som mulig.