Endelig Allente

Nå er vi endelig Ett Allente

Her er informasjon om hva som skjer for deg nå som vi er blitt ETT Allente. For ett år siden slo vi sammen Viasat og Canal Digital. Vi flyttet sammen med bulder og brak med våre to store familier i form av hver vår database med kunder. Nå er vi endelig fremme ved milepælen hvor vi har samlet alle kunder på ett og samme sted. 🥳

Nå kan du ta i bruk Allente-appen

Nå kan du laste ned Allente-appen og ta med deg TV-kanalene og streamingtjenestene dine dit du vil. Allente-appen gir deg full frihet med hele abonnementet ditt på mobil, nettbrett, Apple TV og Smart TV. Hjemme eller på reise, og i EU-land. Kom i gang, det er lett som en plett. 

Gled deg til å få Allente-appen

Når skjer det og hva innebærer det for deg?

Nå har du tilgang til Allente-appen og nytt innhold i abonnementet ditt. TV-pakken din får også nytt navn, og vi vil informere deg om når du kan bruke og se innholdet i de nye pakkene. 

Du vil innen 10. desember motta en e-post eller brev med informasjon som gjelder akkurat for deg. På denne siden har vi informasjon om de mest aktuelle spørsmål om endringene. Du kan også spørre vår chatbot Alli ved å trykke på "Chat" ikonet. 

    
  • Når skjer endringen?

    Endringen skjedde 3-4. desember, men det påvirket ikke deg som kunde den helgen. Nå vil du snart få tilgang til nytt innhold, og du kan registrere deg på MinSide. 

  • 
  • Hvordan vil dette påvirke innholdet i TV-pakken min?

    Hvis du har fått informasjon med varsling fra oss på e-post eller i brev, da vil endringene påvirke deg og ditt abonnement. 

    De viktigste endringene for deg blir at TV-pakken du har i dag vil få nytt navn.

    Innholdet i TV-pakken din kan komme til å endre seg litt, men ikke mye. Vi vil flytte våre kunder fra den pakken de har i dag og over til den pakken som er tilnærmet lik. Avhengig av hvilke pakker du har i dag, vil du kunne få tilgang til nytt og spennende innhold.

    Du vil få tilgang til Allente-appen, som betyr at du kan se abonnementet ditt på alle dine enheter, når du vil og hvor du vil.

     

     

  • 
  • Hvordan vet jeg om dette gjelder meg?

    Hvis du har et abonnement som ble etablert før 01.05.2020 og med Viasat som leverandør, da gjelder dette deg.

    Har du blitt kunde hos Allente etter dette tidspunktet har du allerede ett ordinært Allente-abonnement og trenger ikke tenke videre på dette. 

    Du har også blitt varslet direkte på e-post eller i brev om dette gjelder ditt abonnement. 

  • 
  • Når får jeg mer informasjon, og hvordan informerer dere meg?

    Du vil få informasjon på e-post eller i brev, hvis du ikke har registrert din e-postadresse hos oss. Vi anbefaler at du sjekker spamfilter og søppelkasse hvis du ikke har sett informasjon fra oss tidligere, vi har nå sendt deg to e-poster / brev. Kanskje du må sjekke at vi har registrert riktig kontaktinformasjon for deg? 

    Innen 10. desember skal du ha mottatt informasjon om hvordan du aktiverer din nye Allente bruker. 

  • 
  • Må jeg registrere Viaplay på nytt?

    Nei det er ikke nødvendig, du kan fortsatt bruke den samme Viaplay innloggingen som før. 

MinSide og Allente Bruker

Ved å opprette en bruker på MinSide bruker du en og samme innlogging både for MinSide og Allente-appen. Les mer om hvordan du oppretter MinSide.

    
  • Hvor finner jeg kundenummeret mitt?

    Det vil vises på alle mail og faktura du mottar fra oss framover. Hvis du ikke har dette tilgjengelig, eller ikke har fått mail fra oss enda kan du bruke denne linken for å få det tilsendt. 

  • 
  • Hvorfor har jeg fått nytt kundenummer?

    Vi har flyttet alle våre kunder inn i samme system, nå som vi endelig er ETT Allente. Det betyr at du har fått ett nytt kundenummer hos oss, og at du må registrere en ny bruker på MinSide. 

    Ellers skal du ikke merke stort til at det er et nytt kundenummer, all din kontaktinformasjon er ellers som før og på kundeservice kan vi hjelpe deg, akkurat som før. 

  • 
  • Hva skjer med Viaplay?

    Din Viaplay bruker fortsetter akkurat som før, og du kan benytte samme innlogging som før. 

    I tillegg får du tilgang til Allente appen, med mye spennende innhold. 

Endringer i TV-pakken din

Her finner du informasjon om hvilken pakke du blir flyttet til. 

TV via Fiber (OBOS/HomeNet)

For deg som har TV via Fiber fra OBOS eller Homenet, skjer veldig små endringer. Har er informasjon som gjelder akkurat for ditt abonnement.

    
  • Hvilke endringer gjelder for meg?

    For deg som er kunde med TV via Fiber hos OBOS eller HomeNet, skjer veldig små endringer. Du får nye avtalevilkår, nytt kundenummer, ny betalingsinformasjon - og ikke minst, du får tilgang til Allente-appen.

    Ellers vil alt være som før. 

  • 
  • Når får jeg tilgang til Allente-appen?

    Du får tilgang til Allente-appen i begynnelsen av desember. Vi gir deg god informasjon om når alt er klart og du kan laste ned og ta appen i bruk. 

Ny kanalliste

Kunder med parabol-abonnement får ny kanalliste den 2. november

Generelle vilkår

    
  • Hva innebærer nye generelle vilkår

    Vi har først og fremst gjort dem lettere å lese og forstå enn tidligere. Dessuten har vi tilpasset dem til den nye kjøpsloven og den nye ekomloven. 

    Det er dermed ingen store eller viktige endringer, og ingenting som er til ulempe for deg.